dinsdag 7 februari 2012

Hartige pannenkoeken met spinazie

Hartige pannenkoeken met spinazie door Emma

Klik hier voor de variant van Ellen

Ingrediënten (voor 1 erg hongerig persoon of voor 2 lunchporties):
100 g bloem
1 ei
250 mL melk
125 g spekblokjes
10 deelblokjes diepvriesspinazie
stukje geitenkaas
handje gemalen kaas
Italiaanse kruiden

Bereiden:
Voeg de bloem toe aan de melk, goed roeren. Doe het ei erbij. Bak de spekblokjes uit in een koekenpan, verwarm de spinazie in de magnetron (zie verpakking). Doe de helft van de spinazie in het pannenkoekenbeslag, samen met wat Italiaanse kruiden. Prak de geitenkaas door de rest van de spinazie tot het een romig smeersel wordt. Leg een beetje van het spek in de koekenpan, giet er beslag overheen. Als de bovenkant van de pannenkoek droog is moet je hem voorzichtig omdraaien. Smeer wat van het spinazie-geitenkaasmengsel op de pannenkoek, strooi er een klein beetje gemalen kaas overheen. Klap (als de onderkant ook bruin is) de pannenkoek dubbel en haal hem uit de pan. Doe dit net zo lang tot het beslag op is.

2 opmerkingen:

  1. Oh wauw dat is toevallig! Ik heb gisteren als voorgerecht een hartige pannenkoek met brie en chorizo gegeten. Dit klinkt ook super lekker Em :D Wij hadden als toetje zelfgemaakte (door Lotte dan) spekkoek! Ik hoop dat ze het recept gauw stuurt want het leek best wel goed te doen. Al had je wel een oven nodig met grillstand die op verschillende temperaturen kan. Mijn oven heeft wel een grillstand maar die moet je continu ingedrukt houden, dat is in dit geval (40-60 minuten) geen aanrader...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hm, ik heb de grillstand van mijn oven nog nooit geprobeerd... En ik heb dat ding al een jaar of vier. ;) Ben benieuwd naar het recept! Trouwens, hoe was de pannenkoek met brie en chorizo? Want als dat beviel kan dat recept er ook op. :) Mijn moeder had gisteren pannenkoeken gemaakt met spek en Parmezaanse kaas, maar ik proefde de kaas niet echt dus weet niet of het zo'n succes was.

    BeantwoordenVerwijderen