donderdag 2 februari 2012

Snelle couscous met zongedroogde tomaten

Snelle couscous met zongedroogde tomaten door Emma

Ingrediënten (voor 3 flinke porties):
250 g couscous
20 g verse peterselie
10 g verse munt
Een half potje zongedroogde tomaten
4 el olie uit het potje zongedroogde tomaten
2 el olijfolie
2 el knoflookolie (of een teentje geperste knoflook en 2 el olijfolie)
Een pakje feta

Bereiden:
Bereid de couscous volgens de verpakking. Snijd de munt en peterselie fijn. Snijd de tomaten in stukjes. Voeg de kruiden, tomaten en de oliesoorten toe aan de couscous als die wat afgekoeld is, eventueel met wat zout, peper en/of citroensap. Roer er op het allerlaatst de feta doorheen. Op kamertemperatuur of lauwwarm eten.

Tip:
Ook lekker met noten, spek of shoarmareepjes. Als je ervoor kiest om citroensap toe te voegen, neem dan een halve citroen en gebruik de andere helft als garnering. Kan geserveerd worden als bijgerecht of als hoofdgerecht.

Bron: AH

4 opmerkingen:

  1. Em heb je ook al eens iets met bulgur of quinoa gemaakt? Volgens mij kan dat verder met precies dezelfde ingredienten als voor een couscous gerecht, maar dan dus zonder de couscous. Of linzensalade, ook met hetzelfde type ingredienten. Ik heb het nog nooit geprobeerd eigenlijk, maar bij m'n werk hebben we regelmatig lekkere linzensalade met gegrilde groenten en dadels, en nu quinoasalade :) Of pilav!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb laatst bij mijn ouders bulgur gegeten, maar da's toch eigenlijk hetzelfde als couscous maar dan met wat grovere korrels? Van quinoa heb ik nog nooit gehoord. Mijn probleem met couscous (en bulgur) is dat ik het eigenlijk vrij smakeloos blijf vinden, wat je er ook in gooit. Vond de combinatie met de zongedroogde tomaten verrassend lekker uitgevallen. Linzen heb ik nog nooit gegeten, volgens mij, maar als je een goed recept hebt hou ik me aanbevolen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, maar maak je de couscous niet met een bouillonblokje? (Ik weet niet wat er op de verpakking staat...) Dat is in ieder geval een aanrader: de couscous laten wellen in bouillon in plaats van heet water. Maar ik weet dan weer niet wat ze er met m'n werk mee doen. Dat is het probleem met m'n werk: alles smaakt heerlijk maar namaken is zo makkelijk nog niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaja dat doe ik, maar dan nóg... Terwijl rijst van nature natuurlijk ook behoorlijk smakeloos is, maar daar gooi je dan een sausje overheen. :/

    BeantwoordenVerwijderen