zaterdag 22 juni 2013

Aspergetijd

Het is geloof ik receptentijd bij mij! Waarschijnlijk betekent dat gewoon dat ik uberhaupt tijd heb,en rustig thuis ben. Aangezien het ook aspergetijd is, wilde ik die vanavond eten, anders zie ik het zo gebeuren dat het alweer september is en er geen asperges meer zijn terwijl ik ze nog wilde eten. (Dat geldt trouwens ook voor rabarber, daar moet het snel eens van komen...)

Ik had deze aspergepasta uitgekozen. In plaats van pappardelle heb ik volkorenspaghetti gekookt, en in plaats van rucola heb ik romainesla die ik nog had (van de salade van gisteren) gebruikt. Het ei pocheren vond ik wel een leuk experimentje: er staat dat je draaikolkje moet vormen, daarin "vang" je het ei, dus het is ook belangrijk dat het ei er snel in valt, niet in een lange sliert. Eigenlijk krijg je gewoon een gekookt ei, wat je niet meer hoeft te pellen, maar misschien smaakt het wel specialer dan een gekookt eitje.



Vandaag heb ik ook Emma's ciabattarecept getest, en het is zeker goedgekeurd! Ik heb half tarwemeel en half volkorenmeel gebruikt. Verder een sjalot en rode ui toegevoegd, wat knoflook, parmezaanse kaas, een paar zongedroogde tomaten en kruiden. Erg lekker :-D


Geen opmerkingen:

Een reactie posten