zaterdag 24 november 2012

Kruidnootjes


Ik wilde hier laatst proberen kruidnoten te bakken en ik herinnerde me dat Emma vorig jaar had gemaild of iemand van ons nog een recept had, omdat het bij in Amerika allemaal maar niet wilde lukken.

Ik heb laatst twee recepten geprobeerd, eentje uit m'n kruidnotenkookboek, "Maak van de noot een deugd", en eentje van de AH. M'n kookboek gebruikte veel meer boter dan de AH, en daardoor behielden ze hun vorm totaal niet bij het bakken. Ik vraag me nu dus heel erg af of ik vorig jaar een typfout heb gemaakt met 225 gr in plaats van 125 gram ofzo. Het recept van de AH wat ik vond heet, heel storend, pepernoten: kruidnoten recept van AH.nl Het enige wat ik er op aan te merken had is dat ik meer kruiden wilde gebruiken, maar dat komt misschien ook doordat ik geen echte bruine basterdsuiker heb gebruikt maar lichte rietsuiker. Verder vond ik 2 el melk in plaats van 4 voldoende, anders wordt het deeg erg plakkerig en is het een grote bende om er kleine balletjes van te vorm.



Let er op dat je de balletjes echt klein maakt, anders krijg je reuzenoten. Ook is het best een klus om allemaal kleine balletjes te rollen van het deeg, ik had ongeveer 3 bakplaten vol, dus ik zou zeggen dat dat nog wel handiger zou moeten kunnen. Wordt dus nog vervolgd, goede kruidnotentips zijn welkom :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten