maandag 8 april 2013

Simpele trifle

Simpele trifle door Ellen
Zie ook: "echte" trifle en dit cheesecake trifle toetje.


Wat te doen als je cake over hebt, of muffins die net niet helemaal zijn gelukt hoe je ze wilden? (Bijvoorbeeld doordat het amandelextract wat sterker bleek dan dat wat gebruikt was door de makers van een recept...) Gebruik het als triflebodem! Ik had wat muffins met kersenmuffins over (zie onderaan deze blog), dus ik heb trifle met kersen gemaakt. Mijn muffins smaakten wat sterk, dus amandellikeur (amaretto) leek me wat overdreven, dus ik heb de cake besprenkeld met siroop uit een pot kersen op siroop. Je kunt een mooie banketbakkersroom of custard zelf maken, of je kunt een quick fix met vanillevla toepassen.

Ingrediënten: (voor 1 groot toetje)
1 muffin
wat kersen op siroop, inclusief siroop
scheut vanillevla

Bereiding: (als mogelijk een dag of paar uur van tevoren)
Verdeel de muffin over de bodem van een toetjesschaaltje, bijvoorbeeld door hem in plakjes te snijden en die een beetje aan te drukken. Besprenkel de cake met de siroop. Giet hieroverheen de vla, zodat alle cake bedekt is. Leg bovenop wat kersen. Het handigste is om dit een dagje van tevoren te doen, dan kan de siroop een beetje in de cake trekken en de vla wat opstijven. Maar anders smaakt het ook goed hoor!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten