donderdag 9 mei 2013

Zelfgemaakte satésaus

Na alle koekjes moest ik toch nog iets avondeten. Voor vanavond heb ik Thaise vissaté gemaakt, al heb ik de satéstokjes weggelaten en de vis gewoon zo in de pan gebakken. Op de saté na was dit best makkelijk voor één persoon te maken. Toen ik toch weer bezig was (en boodschappen moest doen) heb ik ook meteen voor morgen gekookt: pittige bonensoep Mijn versie werd  iets minder pittig want ik had nog een pot tikka massalasaus staan, en in de tip stond dat je daarmee een mildere variant kon maken. Ik heb het nog niet geproefd maar wel een weekvoorraad voor in de vriezer. (Dit was niet echt voor minder personen te maken.) Update: inmiddels heb ik de soep geproefd en met name de tip om er verse muntblaadjes ter garnering overheen te doen vind ik goed.
 

Waar ik enthousiast over was, was het zelf maken van satésaus voor bij de vis:
Ingredienten:
200 ml kokosmelk
1 el boemboe rode curry
2 el pindakaas
Bereiding:
Verwarm de ingrediënten al roerend op matig vuur in een steelpan. Gewoon net zo lang roeren tot het mooi gemengd is, en dan ben je klaar! Voeg voor een iets pittigere variant gewoon wat meer boemboe toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten