zondag 12 mei 2013

Vitamine C en koekjes

Tijdens onze AnEmJetEl-high tea afgelopen zaterdag hebben we dit interessante recept voor cheesecaketosti's uitgeprobeerd. Dat pastte wel goed bij de ook al gek klinkende cheeseburgerkoekjes ;-) Ik vond het wel geslaagd, en misschien de (bosbessen)jam nog lekkerder dan de lemon curd.

Zaterdagavond heb ik een lekkere en makkelijke aardappel-broccolischotel gemaakt: aardappel, broccoli en baconreepjes met wat kerriesaus een half uur in de oven. Persoonlijk zou ik voor 4 personen 600 gram aardappel en 800 gram broccoli doen. Ook heb ik een tip van het kerriesauspakje gevolgd en 200 ml kokosmelk met 300 ml normale melk gebruikt voor het maken van de kerriesaus. Verder had ik geschaafde amandelen toegevoegd, wat dan weer bij de kokosmelk past ;-) Dit heb ik gewoon meegebakken in de oven. Wat mij betreft zou iets meer bacon best kunnen, en misschien (gezouten) pinda's of cashewnoten, die kun je ook (in plaats van de amandelen) meebakken, dat geeft ook wat zoute bite.


Verder heb ik me nog uitgesloofd voor moederdag en deze gember-vanille-(zand-)koekjes gebakken. Ik vind ze ook wel lekker maar het zijn dus meer zandkoekjes, wat een heel ander effect heeft van de knapperige gemberkoekjes die duidelijk m'n moeders favoriet zijn.

Zondagavond heb ik met Lotte het recept voor geroosterde aubergine met granaatappelpitjes en saffraanyoghurt uitgeprobeerd. Het is een voorgerecht voor vier personen maar het 150 gram couscous, geweld in bouillon met wat kurkuma en bijvoorbeeld gedroogde abrikozen, kan het ook prima als hoofdgerecht voor twee. Wij vonden het erg geslaagd en ook best simpel, het kost alleen wat oventijd om de aubergines te roosteren. Het is zeker ook een tip als chique zomers voorgerecht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten