zaterdag 2 maart 2013

Verder nog gekookt...

Verder nog gekookt... door Ellen

- Brownies met rolo's en snickers (in het recept eigenlijk met lion maar die kon ik niet vinden). Dit recept sprak me wel aan, en gelukkig had ik op internet het commentaar gezien. Ik heb dan ook een kwart van de hoeveelheden genomen (wel een hele 'rol' rolo en een hele snicker) om 12 muffinvormpjes mee te vullen. Het beviel mij en mijn eters wel (zeker warm uit de oven, misschien met een bolletje ijs?). Wel wil ik volgende keer een iets lagere temperatuur en 20 minuten proberen.

- Van dit fijne recept voor meatloaf (gehaktbrood) heb ik een enorme vleesbom gemaakt in een flinke ovenschaal. Het smaakte gelukkig erg goed, waardoor de hoeveelheid (die ik had verdubbeld zodat er 8 personen van konden eten) prima pastte bij het aantal eters. Van deze waldorfsalade werd helaas minder gegeten, daarvan had ik ook wel hoeveelheid voor 4 personen kunnen maken om de 8 borden te vullen. Hierbij had ik overigens ook nog aardappelpuree (van 2 kilo aardappel, met verse bieslook en roomkaas erdoorheen in plaats van 'normale' boter).

- Emma's recepten voor pindakaaskoekjes en karamelspiralen (die me deden denken aan kanelbullar) heb ik ook uitgetest én goedgekeurd :-)

- Ook niet onaardig als je een avond geen zin hebt om te koken is een portie "wildwestrijst" in de koelkast staan. Een erg geslaagd recept als je het mij vraagt. Ja, ik ben wel fan van Allerhande-recepten, ze komen over het algemeen goed uit qua hoeveelheden, smaken goed en bevatten niet al te veel gekke ingrediënten.

Tot zover mijn kookinspiratie :-)

2 opmerkingen:

  1. Hihi nou ja m'n leven bestaat inmiddels een beetje uit in het weekend koken en doordeweeks zelfgemaakte diepvriesmaaltijden opwarmen... Maar dan weet ik ten minste wel dat het gezond is :-)

    BeantwoordenVerwijderen